|
Verslag van de penningmeester
Op 6 maart 2003 zijn 695 acceptgiro's verzonden aan de leden voor betaling van de contributie over het jaar 2003. We willen iedereen hartelijk danken voor hun vlotte betaling. Maar er zijn, zoals ieder jaar weer uitzonderingen. Kerken die de betaling uitstellen en schijnbaar wachten tot er een herinnering volgt. En die herinneringen zijn dan ook verzonden, waarop vaak betaling volgde. Toch moest er begin december voor een vijfentwintig tal leden nog eens een herinnering worden verzonden met het verzoek om voor 31 december te betalen. Een en ander kost natuur-lijk niet alleen veel extra werk maar ook portokosten.
Gelijk met het verzenden van de acceptgiro's is er ook een verzoek naar de leden uitgegaan om ons te machtigen de contributie te innen. Hierop zijn bijna 100 positieve reacties ontvangen. Hier zijn we erg blij mee, al leefde er een stille hoop dat het er enkele honderden meer zouden zijn.
Samen met de ongeveer 100 machtigingen die in het verleden al waren ontvangen, kunnen we nu door bijna één druk op de knop van de computer, van 200 leden de contributie op onze rekening laten overschrijven. Natuurlijk zagen we graag dat alle leden hiervan gebruik zouden gaan maken. Het scheelt ontzettend veel administratief werk en natuurlijk niet te vergeten de benodigde porto kosten. Denkt u er nog eens over na. Graag stuur ik u nog een machtigings-kaart die u ingevuld retour kunt zenden.
Door een groeiend aantal leden kunnen we weer wat reserve opbouwen. Dit zullen we nodig hebben voor o.a. een nieuwe uitgaven van ons “Handboek Kerktelefoon “ wat de leden eind dit jaar of begin volgend jaar gratis ontvangen. Van de vorige uitgave zijn geen exemplaren meer in voorraad. In de nieuwe uitgave hopen we veel aandacht aan de nieuwste ontwikkelingen te kunnen schenken.
Ook zal de meetapparatuur aan de nieuwste eisen moeten worden aangepast. Hiervoor zullen we onze reserves moeten aanspreken.
Joop Wouda, penningmeester.
|