|
Waarom Rayonvertegenwoordiger van de LOK en lid van de Commissie Techniek, leuk is.
Politici beginnen hun verhaal altijd met: “Nou kijk het zit zo, je kunt er natuurlijk alle kanten mee uit”.
Eigenlijk is het niet verwonderlijk dat men soms veel woorden nodig heeft om iets te omschrijven. Zeker niet, omdat je er omheen wilt draaien, maar zeg nu zelf als je iets leuk vind, hoe moet je dat dan omschrijven.
Om het toch maar even uit te leggen, zou ik ook willen beginnen met:
“Nou kijk” Je maakt deel uit van een groepje mensen uit verschillende delen van ons land. Je vertegenwoordigt de LOK in velerlei opzichten en het zijn vooral de contacten die zoveel genoegens schenken. Vaak spreek je vertegenwoordigers van kerken die bij jouw terecht komen omdat ze iets willen weten. Weet je dan als rayonvertegenwoordiger overal antwoord op. Nee, natuurlijk niet, maar je weet wel wegen aan te geven waar iemand terecht kan.
Als je een telefoontje krijgt met vragen dan ontstaat er heel vaak een band omdat je aanvoelt welke kant het uit gaat. Het is niet alleen leuk om iemand te helpen, maar het voelt ook goed aan. Als je je erg vieze auto weer eens hebt gewassen, dan heb je daar ook een gevoel bij van zoiets als: Zo die ziet er weer goed uit het is weer plezierig om er mee rond te toeren.
Als lid van de Commissie Techniek is het bij elkaar zijn niet alleen leuk, maar ook interessant en vooral leerzaam. Ieder lid van de commissie komt wel eens iets tegen in een kerk waarover je verbaast. Soms zijn dingen zo simpel en een andere keer kan het knap lastig zijn.
Het leukste is misschien nog wel de contacten die je hebt met mensen in kerken, die van hun kant ook het gevoel hebben dat ze serieus worden genomen. Helpen om de (daar heb je hem weer) spraakverstaanbaarheid te verbeteren is hartstikke leuk. Ik zeg dit maar gewoon even een beetje plat, maar dan komt het wel het beste over. De komende tijd zijn er weer voldoende technische zaken waarin we ons willen verdiepen en waarover we weer adviezen moeten doorgeven aan iedereen die een beetje lol heeft in geluidsoverdracht in kerken.
Of je nu een middag in Bunschoten honderduit praat met een geďnteresseerde geluidsman of je weet een koster in Winterswijk te overtuigen van de noodzaak om een sfeermicrofoon aan te schaffen, jouw dag is goed.
Daar komt nog wat anders bij, als je wilt dat de zaken doorgaan, moet je er ook voor zorgen dat er doorstroming komt in de bemensing van de verschillende functies.
U was al geďnteresseerd omdat u dit stukje tot hier heeft gelezen, wat is er voor u nog nodig om mij eens te mailen of te bellen en een boom op te zetten over het zijn van rayonvertegenwoordiger of lid van de Commissie Techniek ?
Wij doen het al zo lang omdat we het echt leuk vinden en nu jij.
Jan de Vries
|